Läs igenom detta innan du beställer:

Vi levererar till hela världen, men för sverige gäller:

 

Normal leveranstid ca 3 vardagar.

Notera att det är normal leveranstid och inte garanterad leveranstid.

Så här går det till:

När du lagt din beställning får ni ett mail med beställningsinformation.

Efter att vi packat er beställning får ni ett mail från posten med leveransinformation,

Din beställning levereras normalt till Posten dagen efter du lagt din beställning,

De flesta beställningar skickas som "posten varubrev" och enligt posten ska dessa vara framme nästa vardag.

Vår ambition är att skicka ut ert paket så snabbt som möjligt, men Ibland uppstår förseningar både hos oss och hos Posten.

Fraktkostnad:

Ser ni genom att lägga en produkt i varukorgen, 39kr (inom Sverige) oavsett vad ni beställer.

Beställning görs genom att lägga en produkt i varukorgen och sedan klicka på "Varukorg" uppe till höger. Därefter klicka på "till kassan".

Du behöver inte vara inloggad för att lägga en beställning, ingen registrering krävs.

Betalning sker genom Klarnas betalningssystem.

SpeedCube.se hanterar inga betalnings- eller kortuppgifter utan allt sköts av Klarna och deras säkerhetssystem.

Ångerrätt

Från och med att du har mottagit varan har du 14 dagar på dig att ångra ditt köp. Du behöver först meddela oss detta via info@speedcube.se. Du står själv för returfrakten, och du som konsument har ansvar för varan under transporten. Adressen hittar du på ditt paket. Märk paketet med ditt ordernummer för smidigare hantering. När vi mottagit varan i säljbart skick, betalas dina pengar ut till ert konto efter ca 4 arbetsdagar.

Mer om ångerrätt: http://www.konsumentverket.se/Foretag/Konsumentratt/Angerratt/

Vad ska jag göra om min kub har gått sönder:

Har en produkt ni beställt gått sönder under frakt eller om ni upptäkt ett fabrikationsfel när ni mottagit leveransen, hör av er genom att mejla oss, info@speedcube.se svara gärna på er beställningsbekräftelse när ni kontaktar oss så får vi all info på ett smidigt sätt. Bifoga gärna en bild där det framgår vad som gått sönder.

Har en produkt gått sönder genom användande eller förslitning, har vi reservdelar som går att beställa här

Läs informationen och mejla oss innan ni beställer reservdelar, vi har de flesta delar, men inte alla. Bifoga gärna en bild om ni är osäker på vilken kub det är ni har, gärna så att vi ser "märket på kuben" så vi kan avgöra vilken kub det är.

Har en del lossnat från din kub? 

Det kallas för att din kub "poppat", det hör SpeedCubing till, och man behöver lära sig att sätta ihop den igen.

 

Vi sätter inte ihop er kub om den poppat, men i de flesta fall är enkelt att att bygga ihop dem.

 

Det finns många videos på Youtube om detta, sök: assemble och kubens namn.

 

I sökfältet på YouTube skriver du alltså tex; "assemble shengshou 4x4" utan citattecken.

eller så här: assemble 3x3 cube om du inte vet kubens namn men du vet att det är en 3x3-kub.

Våra kuber kommer ihopsatta om inget annat anges. Här följer dock en video med nödvändiga kunskaper:

så här smörjer man och sätter ihop en kub.

De flesta av våra kuber går att ta isär och sätta ihop, man kan säga att de är lite som "lego", vissa klart mer komplexa än andra. 3x3 kuben är den som är lättast att sätta ihop och lösa, börja med den om SpeedCubing är nytt för dig.

När du öppnar eller bygger ihop din kub, använd en skruvmejsel som passar, annas går skruvhuvudet sönder.

Den kub jag vill ha är slut i lager, meddela mig när tillgänglig "Klicka här för att se hur man gör" (du behöver vara inloggad.)